31 december 2011

Surfing Grunn ft. Ameland

Zo vlak voor het einde van het jaar was het nog even tijd om met wat vrienden op pad te gaan. Een groepje surfers uit Groningen: Surfing Grunn. De club is inmiddels niet zo heel Groningen meer, eigenlijk geldt "Hoe meer gezellig surfende zielen, de beter".

De voorspellingen in de Vendée in Frankrijk zagen er wel goed uit en dus toerden we de 1100 km richting het zuiden, op weg naar Sables d' Olonne. Even heel wat anders dan de golven van Ameland.

Het past prima: vier personen, boards, dikke wetsuits en drie tassen camera-spullen in een auto.


Helaas was het de eerste dag dik van de mist. Er moeten ergens golven lopen, maar wáár is nu de beste plek om te water te gaan? Gelukkig waren Redmar, Marleen en Mattijs al eerder aangekomen en waren al te water. Enthousiasme! Mooie, lange golven met voldoende hoogte.
Dat moeten jullie maar van me geloven, want aan de kant was geen golf te zien:


Gelukkig had ik de dagen erna meer geluk, geen mist meer. En zelfs af en toe een beetje zon.
's Ochtends de flippers aan en met het SPL waterhuis aan de slag om foto's vanuit het water te maken:

Een hele andere kijk op de boulevard van Sable d'Olonne:


Tussen de middag even uitrusten in de zon en lunchen in de camper

Fanatieke surfers, dus 's middags opnieuw te water. Na een ochtend spetteren in de golven vind ik dat mijn camera en ik lekker in de zon op het strand mogen blijven!



Helemaal alleen was ik niet. Deze Franse surfhond hield me gezelschap tot zijn baas uitgesurfd was. 





Een super midweek zo tussen de feestdagen in. Zon, zee en vrienden. Kan ik nu helemaal opgeladen vol aan de slag in 2012! 


7 opmerkingen:

  1. hahah lekker indroppen bij die stomme fransen =P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige trip en prachtige foto's! (Die van Marten in de auto is echt super!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nice pictures especially the next-one ;-) , thx for the shooting see you soon on bud bud peak.
    (the surfer on pictures 9 & 11)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He France Surfer! Send me your emailadress if you wish. Ik can show you more photo's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. My adress mail: wynot666@hotmail.com
    thanx a lot see you later.
    the french surfer :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De Nederlandse op mijn home spot! Maar dat feit de politie?

    ;-)

    let's hope you had good waves and not too many closeout. sandbars there suck more than often nowadays

    BeantwoordenVerwijderen
  7. We loved the place and had nice waves! For me it was perfect, not to high of rough. So i could swim along and make great pictures!

    See you next time!

    BeantwoordenVerwijderen