14 oktober 2011

's Ochtends vroeg op Ameland

"Joehoe, word je wakker?"
Ik draai me nog een keer om. Het is nog donker hoor! "Word je wakker, gisteravond zei je dat je er om zeven uur uit wilde."
Ohja. Dat wilde ik. Maar mijn bed is nog zo lekker warm en buiten is het donker. Ik ben niet zo goed met opstaan vroeg in de ochtend. Maar als ik met mijn nieuwe lens op pad wil om reeën te fotograferen, dan zal ik wel moeten.

Dus: niet zeuren en er uit! Dikke trui aan, muts op. En die handschoenen, die stop ik ook maar in de tas. Voor de zekerheid.

Ik heb een mooie plek uitgekozen, op het duin bij het Hagedoornveld. Een ver uitzicht en volgens mij zitten daar veel reeën.
Niet dat ze zich laten zien. Geen spoor van een ree te bekennen. Daar sta je dan. De handschoenen zijn al lang uit de tas, het is koud!
Dacht ik toch even de natuurfotograaf uit te hangen!

Het enige beest wat ik op de foto heb is een roodborstje.


 Die had ik ook wel bij mij in de achtertuin kunnen schieten, maar toch ben ik er blij mee! Mijn eerste dier geschoten met mijn nieuwe lens!

Ik heb vanochtend genoten. De zee ruist op de achtergrond, de zon komt prachtig boven het bos uit. Vogeltjes zingen en ik drink helemaal alleen in alle rust een kopje thee uit mijn thermosfles.

Dit ga ik vaker doen!!

3 opmerkingen: