21 mei 2011

Eens even heel wat anders: vogels

6.00 uur: De wekker. 
Nou ben ik niet een echte uitslaper, maar dat was toch wel wat vroeg. Maar niet mopperen, vrolijk eruit, snel een ontbijtje en dan klaar om te gaan!

Klaar om er op uit te gaan met natuurfotograaf Douwe Gras.
Hij maakt bijzondere foto's van de Amelander natuur, maar ook elders in Nederland fotografeert hij fanatiek. Ik mocht een ochtend met hem mee om eens te kijken hoe hij dat zo doet en, niet een geheel onbelangrijk punt: zijn 500 mm lens uitproberen. 

En daar heb ik van genoten! Ik ben verpest, ik wil ook zo'n prachtige lens!! Met 500 mm en een 1.4 of 2.0 converter zie ik mij al staan. 's Ochtends vroeg om prachtige natuurplaatjes te maken. Maar ... ik zie mij nóg meer staan aan de waterlijn. Als ik op deze afstand een kleine zangvogel kan fotograferen, dan moet ik zeker een golfsurfer in actie op de Noordzeegolven kunnen fotograferen. 

Maar goed. Als ik binnenkort geen vrijgevige sponsor vind, zal ik voor die surfplaten gewoon zelf flink moeten zwemmen. Blijf ik zelf ook fit bij.




2 opmerkingen: