4 maart 2011

Nog eentje uit Afrika, een speciale

Nog een foto uit Afrika. Ik heb zoveel foto's gemaakt en jullie hebben nog maar zo weinig gezien! Dat komt natuurlijk doordat ik nu alweer volop met allerlei andere opdrachten bezig ben. Kindertjes, bruidsparen, mama's-to-be en al die mensen wil ik zo weinig mogelijk laten wachten. 
 
Maar deze foto is speciaal. Aan deze foto had ik ook geen werk, die had ik in Afrika al klaar gemaakt. Hij deed namelijk mee aan de African Impact-photo contest. 
African Impact is de organisatie waar ik mijn reis mee geboekt heb. Iedere week hadden we een onderlinge wedstrijd, waar we onze vijf beste foto's voor instuurden. Niet al te serieus hoor, we hadden het gezellig, maar waren toch ook erg kritisch op elkaars foto's. Da's niet zo gek met al die fotografen bij elkaar. 
De 20 beste foto's uit januari die uit deze wekelijkse wedstrijdjes overbleven, werden vervolgens gejureerd door de volgende groep fotografen. Zo jureerden wij de foto's van december en de fotografen van februari de foto's uit januari. 

En deze foto vonden zij het beste: 

Daar ben ik trots op! De lat ligt hoog, na een maand wilde dieren fotograferen heb je van alles en nog wat gezien. Veel goede foto's van leeuw tot zebra, van arend tot sprinkhaan. 
Dit moment van giraffe jong wat bij zijn mama drinkt vonden zij speciaal. 
Voor mij is de foto ook speciaal, de giraffes zag ik iedere dag meerdere malen van heel dichtbij. En dat een maand lang. Een bijzondere herinnering!

1 opmerking:

  1. Hallo Jantina, leuk om af en toe zo wat Afrika foto's te zien. Ik zou het leuk vinden om er in juni nog een aantal te zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen