11 januari 2011

Workshop in de bush- dag één

Een koor van krekels, kikkers en vogels maakt me 's ochtends om 5.30 uur wakker. Het is vroeg wakker worden, maar op die manier wil ik wel iedere dag zo vroeg wakker worden. Het is prachtig.
We hebben vandaag onze eerste dag van de nature photography course. Emil Matitz leert ons van alles over diafragma, sluitersnelheid en ISO. Ondanks dat het bekende stof is, steek ik veel van hem op. Ook van zijn manier van lesgeven. Het heeft me allerlei ideeën gegeven.
Tussen alle theorie door doen we opdrachten, eentje ervan is het maken van vijf totaal verschillende foto's van één saai onderwerp. Het onderwerp wat ik kreeg was de trap. Dat was een uitdaging en er was veel out-of-the-box denken voor nodig. Uiteindelijk lukte het en ik won er de challenge-of-the-day mee.
Gelukkig was er ook genoeg tijd om foto's rond de lodge te maken. Helaas kunnen we niet ver uit het zicht dwalen door de dieren. Gisteravond was er een luipaard tussen de hutten.
Dus blijven we in de buurt en schieten alles wat te klein is om ons op te eten. Sprinkhanen in alle kleuren, felrode miljoenpoten en grappige kikkertjes. Als ik aan het einde van de middag naar mij hut loop sta ik oog in oog met een impala. Ze zijn prachtig, met grote glanzende ogen.
We gaan nu aan de "braai" en ik ben benieuwd wat voor vlees ze erop gooien!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten