28 januari 2011

National Geographic en Peugeot

Misschien herinneren jullie je mijn berichten op facebook en twitter nog wel, waarin ik vroeg om op mijn foto te stemmen. Opnieuw en opnieuw, om zoveel mogelijk stemmen voor mijn foto te verzamelen in de fotowedstrijd die door Peugeot en National Geographic uitgeschreven was.
De foto van een kitesurfer tegen de avondzon die ik ingestuurd had deed het goed en ik was dolblij dat de foto doorging naar de volgende ronde, waarin de foto's met de meeste stemmen beoordeeld zouden worden door fotografen van National Geographic.

En na lang wachten en enige onduidelijkheid op het laatste moment, kreeg ik de uitnodiging om samen met de andere prijswinnaars naar Breukelen te komen om de opening van de fototentoonstelling bij te wonen en de gewonnen prijs in ontvangst te nemen.
Helaas, dat zou me niet gaan lukken, ik heb immers nog anderhalve week de tijd om Zuid Afrika te fotograferen!

Gelukkig kreeg ik bericht van een National Geographic-lezende Amelander, die vertelde dat ik de eerste prijs gewonnen had in de categorie Motion. De uitslag staat in het februari nummer van National Geographic.

Dus... Jeetje.... Dat was nogal een verrassing! Ik ben helemaal door het dolle heen! De eerste prijs is 2500 euro, te besteden bij Calumet.
Waaraan ik het uit zal geven? Jeetje..... Ik weet het nog niet!
De 85 mm 1.4 moet een hele gave lens zijn, maar ik zou ook wel extra zoombereik kunnen gebruiken.
Ik moet er nog maar eens rustig over nadenken als ik thuis kom.

Als je nieuwsgierig bent naar de uitslag: http://fotowedstrijd.peugeot.nl/
Dit is de bijbehorende foto:


Op het moment zitten we midden in "mission ingwe". Ingwe betekent luipaard in zulu, we proberen het beest al dagen lang te spotten. Geen succes tot nu toe. Nog geen pootafdruk in de modder. Nou is het ook wel een beetje zoeken naar een speld in een hooiberg. Het terrein is groot, er leven ongeveer 6 luipaarden en het terrein is dichtbegroeid. Omdat er veel regen gevallen is, kunnen de luipaarden overal drinken en heeft het geen zin om bij een drinkplaats te posten.
We houden nog even vol, we hebben nog een week. Wie weet hebben we geluk. De tochten zijn ook zonder luipaard prachtig, de omgeving is magisch en we fotograferen voldoende andere dieren, giraffe, zebra, impala, neushoorn, leeuw, wrattenzwijn etc.etc.

4 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je eerste prijs!!!! Je hebt m verdiend... kijk regelmatig op je site en nu op je blog..... als je weer terug bent mail ik je een keer voor een afspraak voor een fotoreportage van onze fam.
    Geniet nog even van je verblijf in Afrika.

    Groetjes,
    Ageeth van der Laag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jantina gefeliciteerd met je prijs !

    groet Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jantina,ik heb even gesneupt in je foto's.
    Fantastisch, ontzettend mooie en vooral ook boeiende foto's. Zeer terecht dat jij de prijs gewonnen hebt! Misschien treffen en spreken we mekaar nog eens op Ameland. Groet, Nanne Nicolai

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nice post. It was amazing

    BeantwoordenVerwijderen